In 3 stappen digitaal detoxen!

In 3 stappen digitaal detoxen!

Iedereen zit tegenwoordig veel op hun telefoon, sommige mensen werken zelfs op hun telefoon. Dit kaart veel problemen aan! Lees hieronder hoe je in 3 stappen de weg naar verbetering in kan zetten door te gaan detoxen van je mobiele telefoon.

Lees hier meer over wat schermtijd is!

Stap 1: Je schermtijd onderzoeken.

Een goede eerste stap voordat je gaat detoxen van je telefoon, is het bekijken en bestuderen van je schermtijd. Bijna elke telefoon geeft het tegenwoordig via hun eigen systeem aan, je schermtijd, zo geeft Apple elke maandag een pushbericht die je verteld hoe je schermgebruik was die week. Gemiddeld zal deze schermtijd wel rond de 4 uur liggen! Het is de tijd van nu, maar je kan dit tegengaan.

Stap 2: Producten zoeken.

Tegenwoordig gaat het checken van je schermtijd allemaal vanzelf, maar mocht je geen apple hebben die je elke week een pushbericht stuurt zijn er genoeg apps die dit voor je kunnen bijhouden. Nadat je de eerste stap hebt gezet, en je erachter bent gekomen dat je toch wel teveel op je telefoon zit, moet er een tweede stap volgen. De tweede stap kan bijvoorbeeld zijn dat je gaat kijken naar producten die hier aan bij kunnen dragen. Een product die bij velen een verschil maakt is de detox kluis van Sevendaytox.

Stap 3: Start het detoxen!

Na het checken van je schermtijd en het uitkiezen van je product ga je beginnen met het aanpassen van je gewoontes. Dit is voor veel mensen de grootste stap, het digitale detoxen. De kluis van Sevendaytox neemt je telefoon voor soms een uurtje, maar soms ook een heel dagdeel van je af. Dit geeft jou de momenten om te detoxen van je telefoon. De bijgeleverde challenges bieden je een aantal leuke ideeën om te gaan doen, zodat je niet terug valt op je mobiele telefoon.

Start hier met detoxen!

Geef een reactie

Sluit Menu
×
×

Winkelmand